DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO
MIEJSKO – GMINNEGO
OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W STRZYŻOWIE
Oświadczenie o dostępności:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://mgops.itl.pl/.
Nazwa podmiotu publicznego:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżowie
ul. Słowackiego 8,
38-100 Strzyżów
tel. 17 2761 109, 17 2763 188, kom. 721 075 135
e-mail: mgopsstrzyzow@onet.pl
wysłanie wiadomości ePUAP – adres skrytki: MGOPSStrzyzow/SkrytkaESP
Adres strony internetowej: http://mgops.itl.pl/
Data publikacji strony internetowej: 14.08.2014 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 14.05.2021 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29.03.2024 r.
Status:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- w zakresie plików PDF prowadzone są prace, aby zapewnić dla tych dokumentów cyfrową dostępność w warstwie tekstowej, czyli umożliwić wyszukiwanie pełno tekstowe oraz indeksowanie treści wyszukiwarkom internetowym, a także odczytywanie przez przeglądarki głośnomówiące używane przez osoby niewidome. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR (np. OnlineOCR);
Jednocześnie dokładamy starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Ułatwienia na stronie podmiotowej:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu,
- przejrzysty i czytelny układ materiałów,
- menu aktywowane klawiszem TAB bezpośrednio po otwarciu strony, pozwalające dotrzeć do: menu głównego / treści / stopki,
- Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA;
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Data sporządzenia Deklaracji dostępności:
Deklarację sporządzono: 14.05.2021 r. na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny przy pomocy narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/). Test ten powtórzono w dniu 29.03.2024 r. z którego wynika, że strona internetowa http://mgops.itl.pl/: spełnia wymagania w 99.94%.
Kontakt: sekcja z danymi kontaktowymi:
- W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
- Osobą odpowiedzialną jest Pan Zbigniew Matłosz adres poczty e-mail: mgopsstrzyzow@onet.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 17 2761 109.
- Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Opis procedury wnioskowo-skargowej dostępności cyfrowej:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś elementu. Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową chodzi,
- sposób kontaktu.
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Dopuszcza się sposoby wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu:
- osobisty w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- kontakt telefoniczny pod nr tel.: (17) 2761-109,
- kontakt korespondencyjny: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżowie ul. Słowackiego 8, 38-100 Strzyżów,
- kontakt za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną: e-mail: mgopsstrzyzow@onet.pl, ePUAP: MGOPSStrzyzow/SkrytkaESP
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/
Sekcja z informacjami o dostępności architektonicznej:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej mieści się na I i II piętrze w budynku przy ul. Słowackiego 8 w Strzyżowie. Możliwy dojazd autobusem, jednakże przystanki zlokalizowane są na obrzeżach miasta, ul. Łukasiewicza – ok. 0,5 km i ul. Witosa – ok. 1 km od siedziby Ośrodka.
Opis
dostępności wejść do budynku:
Wejście do budynku Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzyżowie
znajduje się od strony ulicy Słowackiego. Dojazd i dostęp do budynku – droga
utwardzona. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Do pomieszczeń
MGOPS można dostać się windą znajdującą się przy schodach wejściowych lub
klatką schodową.
Opis
dostępności korytarzy, schodów i wind:
Budynek posiada klatkę schodową oraz windę z przyciskami w języku Braille’a
oraz informacją głosową.
Łazienka na I i II piętrze nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
natomiast na IV piętrze jest w przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Korytarze pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.
Punkt informacyjny znajduje się w pok. Nr 1 na I piętrze.
Opis dostosowań
(np. pochylni, platform, informacji głosowych, informacje o pętlach
indukcyjnych):
W Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzyżowie nie ma pętli
indukcyjnych.
Informacje o
miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
niepełnosprawnych:
Przy budynku Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzyżowie znajduje
się parking z trzema stanowiskami, który jest dostosowany do potrzeb osób
niepełnosprawnych oraz wyznaczono jedno miejsce do parkowania dla osób
niepełnosprawnych.
Informacja o
prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – osoba niepełnosprawna
wraz z psem asystującym ma prawo wstępu: do obiektów użyteczności publicznej, w
szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby
administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty,
szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej,
obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi
pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym
śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych
ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w
tym także budynków biurowych i socjalnych. Warunkiem skorzystania z uprawnienia
jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę
niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia
o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego
potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat
wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących,
wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:
W Ośrodku nie ma tłumacza polskiego języka migowego, a także brak urządzenia umożliwiającego tego rodzaju tłumaczenie. W stosunku do osób niewidomych pracownik objaśnia/czyta żądane informacje.
Opis procedury wnioskowo-skargowej dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
Dopuszcza się sposoby wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu:
- osobisty w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- kontakt telefoniczny pod nr tel.: 17 2761 109,
- kontakt korespondencyjny: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżowie ul. Słowackiego 8, 38-100 Strzyżów,
- kontakt za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną: e-mail: mgopsstrzyzow@onet.pl, ePUAP: MGOPSStrzyzow/SkrytkaESP
Zapewnienie dostępności, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, nie jest możliwe w ww. terminie, MGOPS niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, MGOPS niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, co nie zwalnia MGOPS z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
W sytuacji gdy MGOPS, nie zapewnił wnioskodawcy dostępności: w sposób i w ww. terminach lub, gdy zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych – wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynęły ww. terminy lub otrzymania zawiadomienia.