Ochrona danych osobowych

INFORMACJA ADMINISTRATORA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej RODO informujemy, że:

TOŻSAMOŚĆ I DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżowie ul. Słowackiego 8, 38-100 Strzyżów e-mail: mgopsstrzyzow@onet.pl zwanym dalej Administratorem, który prowadzi operacje przetwarzania danych osobowych.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Pani Agnieszka Gazda.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest możliwy za pomocą adresu e-mail: iodo@mgops.strzyzow.pl .

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Przetwarzamy dane osobowe, w szczególności:

  • aby dopełnić obowiązków, które wynikają z przepisów prawa związanych z zakresem działalności MGOPS (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
  • na podstawie wyrażonej zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  • w związku z wiążącą nas umową (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)

CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań MGOPS w Strzyżowie

ODBIORCY DANYCH

Dane osobowe będą udostępniane w przypadkach przewidzianych przepisami prawa, bądź na podstawie zgody wnioskodawcy. W sytuacji przekazania danych osobowych Odbiorcy, zostaniesz o tym powiadomiony.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe będą przechowywane nie dłużej, niż jest to niezbędne i w zakresie koniecznym do realizacji celów przetwarzania, tj. przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami archiwalnymi – ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

PRAWO DO SWOICH DANYCH OSOBOWYCH

Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora: dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO) lub ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (art. 21 RODO), a także o prawie przenoszenia danych (20 RODO).

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI

W przypadku uznania, że prawa dotyczące ochrony danych osobowych zostały przez nas naruszone ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2 w Warszawie.

PROFILOWANIE I ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE DANYCH

Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie podlegają profilowaniu.

OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do podania swoich danych. Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości realizacji celu.